Holtab startar ny serviceavdelning
Holtabs kompetens inom service- och installationsarbete har länge varit högt eftertraktat hos kunder. Nu möter vi denna efterfrågan och lanserar en helt ny avdelning.
– Hög service har alltid varit en viktig del av Holtabs erbjudande. Med den nya avdelningen kommer vårt kundorienterade arbete att stärkas ytterligare, säger Björn Karlsson, nytillträdd chef för avdelningen Service och installation.
”Vi blir mer proaktiva”
Satsningen på en ny service- och installationsavdelning innebär att Holtab kan följa produkterna även efter att de lämnat fabriken i Tingsryd, och på så sätt erbjuda kunderna hjälp med montage och installation ute på plats. Holtab har även möjlighet att uppgradera befintliga anläggningar med ny teknik.
– Vi blir mer proaktiva och kan föreslå nya idéer för våra kunders anläggningar. Vår satsning inom retrofit, eller uppgradering som man också kan kalla det, gör att våra kunder kan få en effektivare anläggning, säger han.
Tätare kundkontakt
Björn Karlsson kommer att utgå från Linköping. Med Holtabs säljare och kunder placerade runt om i Sverige, och även utanför landets gränser, kommer han att agera som spindeln i nätet.
– Vi kommer att serva våra kunder runtom i Sverige och Norden. Vi vill gärna utveckla en tätare kundkontakt som i sin tur leder till en ännu bättre servicenivå.
Kundorienterad verksamhet
I över 40 år har Holtab tillsammans med kunder inom energi, industri och infrastruktur tagit fram helhetslösningar för kraftöverföring. Allt som görs på företaget bygger på värdeorden kunskap, service och samarbete. Det är något som imponerat på Björn, sedan han kom till företaget strax efter årsskiftet.
– Hög service är målet på företaget och vi försöker tänka kundorienterat i alla led. Ambitionen är att svara upp till våra kunders behov och krav så långt det är möjligt. Om vi ser förbättringsmöjligheter vill vi föreslå det, avslutar han.